Samsung RL62VCPN1 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RL62VCPN1 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

DJ. Gijzen 20-12-2016

Samsung koelkast RL62VCPN1/XEF

Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Een veel voorkomende klacht: ijsvorming achterin , water onderin de koelkast en groenten bakken.
In de garantietijd is er al een monteur langs geweest ..Het was een installatiefout volgens de monteur.Het probleem was verholpen Nu na de garantietijd hetzelfde probleem ..De Ijskast al laten ontdooien ... geen spullen tegen de achter wand.. dus nu een flinke kostenpost voor een monteur..voor een probleem waar veel mensen dezelfde klacht over hebben ..Word het niet tijd dat Samsung dit probleem erkent ?

Cornelia 18-10-2016

Zeer zeer ontevreden over deze koelkast

Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Al in 2012 ging ons eerste model binnen een jaar stuk, allemaal ophoping van ijs in de achterwand en bodem van de koelkast bolde helemaal op, omdat hij binnen de garantie viel werd hij zonder problemen omgewisseld. Eerste helft van het jaar 2013 ging het nog goed, daarna heeft hij vanwege de verhuizing een half jaar uit gestaan (kon dus helemaal ontdooien) Toen, in het nieuwe huis begonnen na exact een jaar dezelfde problemen, veel lawaai, ijsvorming achterin , water onderin de koelkast en groenten bakken. Tip van Samsung; 48 uur ontdooien en dan moet het goed zijn. Dit zo enkele malen moeten doen om er geen last van te hebben...tot ik er zo genoeg van had en weer contact heb gezocht met samsung. (dit was niet makkelijk) Er zou een monteur komen, maar blijkbaar wisten ze al zo goed wat er mis was, alles was vervangen voor ik het wist en ze haalden er een totaal beschimmelde achterwand uit. Kan je dus nagaan wat er regelmatig tussen mijn verse producten lag. Ik heb gewoon alle kosten moeten betalen (omdat het buiten de garantie viel) €182,00 en Samsung erkent niet eens de fout. Dit mag toch niet met een koelkast van 3 jaar en € 800,- ??? Ik zie ook dat hij nergens meer te koop is. Dat wil wat zeggen!!!!

Pluspunten

• Lekker breed, daar nam ik hem voor

Minpunten

• Bijna alles

nhassan 12-07-2014
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Het is een ruime en mooie toestel.
Na een jaar heb ik al problemen met dit toestel. Display werkt niet meer en heel veel water onderin bij de groentepakken.
Na 3 keer reperatie is het probleem nog niet opgelost en Samsung houdt ons aan de lijntje door te zeggen dat ze ons terug gaan bellen hoe dit nu op te lossen. Ze zijn niet klantvriendelijk en wil nu juridische stappen ondernemen. Voor mij geen Samsung producten meer.

I raad iedereen af om dit product te kopen.

jami 24-07-2014

Hallo nhassan,

Wij hebben contact gehad met de consumentenbond.Ga zo snel mogelijk naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Die zijn verantwoordelijk. De Samsung zegt dat de koelkast maar 6 jaar,jawel 6 jaar,meegaat. Dus kunnen wij overal naar fluiten.Hopelijk maak jij nog een kans.Heel veel succes en doorzettingsvermogen.

jami 01-05-2014
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Fijne koelkast tot dat je problemen krijgt. Samsung is dan niet thuis. Die verwijst je door naar afdeling onderdelen en daar kan je een grote bek krijgen.
Ze verkopen de koelkast,maar geen onderdelen. Ons wordt verteld dat we een nieuwe deur rubber moeten kopen i.v.m ijsvorming aan het lampje en ijsklontjesmaker. Vergeet het maar,niet te koop.
Bedankt Samsung,dat was eens maar nooit meer. Een koelkast van € 900,00 en niet te maken

Somdath 27-09-2013
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Deze koelkast is erg ruimtelijk, je kan er veel in kwijt.
hij ziet er eenvoudig uit en is erg functioneel. Qua vormgeving valt hij niet erg op. Of ie lang meegaat is voor nu een gok omdat ik hem zelf een paar dagen in bezit hebt. Hij maakt weinig geluid en is vaak stil, je koelt / vriest erg snel wat natuurlijk een groot voordeel is.

Somdath 21-09-2013
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Deze koel- / vrieskast is vrij ruimtelijk ingedeeld, je kan er veel in kwijt. Daarnaast maakt hij weinig geluid wat erg prettig is. Qau vormgeving valt hij niet op.
Wat ik erg leuk vindt is de LED-verlichting.
Hij vriest en koelt erg snel, heeft zelfs de optie om heel snel te vriezen en koelen.

Andre den haag 08-08-2013
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

de duurzaamheid is nog niet echt goed in te schatten maar tot nu toe zeer tevreden. De vormgeving vind ik super.

Dennisreus72 05-08-2013
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Goeie koelkast doet wat je er van verwacht en ziet er ook nog eens stijlvol uit!!
mooie indeling en ruimte voor de spulletjes.

ina1965 02-08-2013
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

een mooie design koelkast, die lekker ruim en ideaal is met dat koud water systeem. De ijsblokjebak is ook ideaal nu helemaal met dat warme weer. De koelast kwam op het juiste moment .

saida1971 01-08-2013
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Ik ben heel tevreden over mijn koelkast samsung
vooral de diepvriesgedeelte is groot kan veel in kwijt.
En ook de ruimte van de koeling is heel overzichtelijk. En de geluid je hoort hem nauwelijks.
super!!

iertje81 19-07-2013
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

De ruime stille koelkast is van alle gemakken voorzien.
de temperatuur is gemakkelijk in te stellen. En er zit goede led verlichting in de koelkast.

SeemaD 01-07-2013
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

de Samsung RL62VCPN is een super koelkast. Heel ruim en groot van binnen en buiten. Het is nog net geen amerikaans koelkast maar je kan er wel heel veel spullen in kwijt. Zeker een aanrader als je niet veel ruimte hebt maar wel een ruime koelkast wilt hebben in huis. Handig voor als je gezin/kinderen hebt. De vriesgedeelte is zeer ruim. De ijsblokjes tray is een pluspunt dat je deze erbij krijgt. Een aanrader!

chris-19049 24-06-2013
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

het is een heel goede koelkast.goedebreed met ruim deep plus koelwater kraan,grootdeepvreeze ruimte,

Camperklus 14-01-2013
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Prachtige koelkast die onze 7 jaar (!) oude defecte RVS Bosch KDF3295 moest vervangen. Nu ca. 2 jaar in ons bezit.
Door de brede planken heb je een goed overzicht en de deur bied veel ruimte voor kleine potjes ingredienten. Vooral kinderen vinden de watertap geweldig.
Het kleine extra laatje is handig voor koffiemelk cups, kaasjes, etc.
Helaas ook bij ons na ca. een jaar veel herrie. Het bleek dat de ventilator tegen ijsafzetting schuurde. Het No Frost systeem werkte dus niet. Ventilator en sensoren werden onder garantie vervangen. Nu weer een jaar later hetzelfde probleem. Weer het geluid van een opstijgende helikopter (wat stopt als je de deur opent). Deze keer de koelkast een dag van het stroom gehad om te ontdooien. Omdat het ijs zich vormt in een thermisch geïsoleerde omgeving duurt het ontdooien lang. Na 14 dagen nog steeds geen herrie dus waarschijnlijk is het probleem weer voor een tijdje "opgelost". Deze ervaring is uiteraard bepalend voor de beoordeling van de duurzaamheid en geluidsniveau. Ook bij normaal gebruik is het apparaat niet echt stil te noemen.

guru_lu 07-05-2012
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Mooie koel/vries combinatie, die enerzijds groter is dan de standaard koel/vries combinaties van de bekende duitse merken, en anderzijds kleiner is dan zo'n dubbeldeurs amerikaanse koelkast. Na ruim 1.5 jaar gebruik begint hij flink veel herrie te maken (lijkt wel alsof een helicopter boven mijn woning cirkelt).
Ik heb spijt van mijn aankoop, en ga de volgende keer voor Duitse degelijkheid. Weer mijn lesje geleerd: goedkoop is duurkoop. Samsung heeft nog een lange weg te gaan wat betreft witgoed.

Pluspunten: design en ruimte
Minpunten: luidruchtig en deur kan alleen maar 1 richting op draaien.

jmp2 17-04-2011
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

De koelkast nu een jaar in ons bezit en wat een geweldige koelkast. Veel ruimte en je kan er veel in kwijt. Aan de twee vrieslades moest ik even wennen. Was ik in het begin niet blij mee, en had liever gezien dat het in drie vrieslades was verdeeld. Maar alles past er in ,en daar gaat het om.Turbo koeler is super in de zomer is je frisdrank zo koud. Koeling werkt perfect alles blijft lang vers. Vriesgedeelte werkt ook super . IJsblokjes zijn zo gemaakt. En brood 6 stuks in de bovenste la past er tenminste goed in. wat in een americaanse nog al moeilijk gaat.Over duurzaamheid kan ik weinig zeggen ik vind een jaar te kort om over te oordelen. Tot nu toe werkt hij perfect daarom toch een 9 gegeven. Wij zijn dus erg tevrede.

Cent 10-05-2010
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Deze koel/vrieskast gekocht vanwege zijn ruime vriesgedeelte. Helaas moet ik constateren dat van de opgeven vriesinhoud op de diverse sites van aanbieders niet veel klopt. Dit is volgens mij een algemeen probleem daar ook mijn oude Miele niet aan de opgegeven inhoud kwam. Volgens mij wordt de inhoud gemeten door de hoeveelheid water wat je er in kan gieten als hij op zijn rug ligt.De inhoud die je echt in de 2 zeer ruime vriesladen kwijt kan is bijna 110 ltr. Goede verlichting in vriesgedeelte en de laden zijn aan de voorzijde doorzichtig. Nadeel vind ik dat de bovenste lade maar gedeeltelijk open schuift dus een brood moet je kwart slag draaien om hem er in te krijgen.
De laden lopen zeer soepel open/dicht. No-frost werkt goed.
Over het koelgedeelte niets dan lof op een klein puntje na wat hier al eerder is aangestipt. Veel 1 1/2 literflessen passen niet in de deur. Maar wat een ruimte zeg, ik denk niet dat ik ooit ruimtegebrek zal hebben. Het kleine laatje voor beleg is ook ideaal, wat een handig ding zeg. Je kunt hem ook nog verschuiven zodat je kunt bepalen of hij links, midden of rechts moet zitten.
Het gekoeldwatertapje is een leuke gadget, een paar keer het tankje goed spoelen en je bent de rare smaak kwijt. Helder display en makkelijk in te stellen. Qua geluid geen problemen, hij staat in een open keuken en je hoort af en toe de interne ventilator maar dit is zeker niet storend. Uiterlijk een zeer mooie koel/vrieskast, alleen de deuren hebben RVS-look de zijkanten zijn een soort van donker grijs (zeker niet lelijk). Vloer is helemaal waterpas maar koelkast staat wat hellend achterover, dus je krijgt de kast niet helemaal waterpas. Dit zal wel te maken hebben met het moeten dichtvallen van de deuren. Een zware jongen maar door zijn vier wieltjes makkelijk te verplaatsen.
Ondanks de kritische review een goed keuze. Duurzaamheid is na een maand niet te beoordelen.

sf_kuipers 26-01-2013

En ? na ruim 2 jaar nog steeds tevreden ? (mn de degelijkheid en geluid ben ik zeer niuuwsgierig naar, aangezien ik daar nogal eens wat negatieve reviews van zie. Wil m zelf wellicht ook kopen, vanwege de grootte (en de prijs) Ben benieuwd, hoor graag !

yubi 20-10-2009
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Wat een geweldige aankoop is deze koelkast! Wij wilden graag een grote koelkast, maar geen dubbeldeurs type amerikaanse koelkast. Deze koelkast geeft veel meer gebruiksgemak dan een amerikaan. Doordat de koelkast extra breed is heb je geen ruimteverlies in de deur door de watertap (4 liter!). De vriezer vriest erg snel, dus binnen no time nieuwe ijsklontjes. De koelkast heeft heel veel ruimte en alleen als het heel erg stil is in huis hoor je hem soms, hij staat bij ons in een open keuken.
Enige minpuntje dat ik kan noemen is dat niet alle merken 1,5 liter fris flessen fris in de deur passen. Deze kunnen natuurlijk ook liggen in de koelkast. Onderste deurschap is super geschikt voor zuivelpakken.

Emkar 30-07-2009
Geschreven voor: Samsung RL62VCPN1 zilver

Een geweldige koelkast, lekker groot en veel ruimte. ideaal is ook de watertap. Het enige wat ik hoef te doen is 'm af en toe vullen. Hij kon net aan door de deur maar staat er nu toch.
Vooral 's avonds hoor je 'm ruizen. En dat is w.s het ventilatie-systeem.

Ik heb er i.i.g. geen spijt van dat ik 'm heb gekocht.

E.